Ulkoistamalla tehoa työhön – 5 syytä miksi palkata assistentti

Nykyajan liiketoimintaympäristö on haastava ja menestyminen vaatii yrityksiltä monipuolista osaamista. Kilpailu on kovaa ja asiakkaiden odotukset ovat korkealla. Aika on tiukilla, mutta silti pitäisi vielä vähän venyä. Resurssi- ja aikapula on varsinkin monen yrittäjän ja pienen yrityksen ongelma. Ydinliiketoiminnasta liian suuri osa menee rutiinitehtäviin, jotka joku muukin voisi hoitaa. Ulkoistamalla hallinnolliset tehtävät ja markkinoinnin yrityksellä on mahdollisuus keskittyä olennaiseen ja antaa aikaa vievät työt ammattilaisen tehtäväksi. Alla on viisi syytä miksi yrityksen kannattaisi harkita ulkoistamista yhdeksi vaihtoehdoksi rutiinitehtäville. 


1. Kustannustehokkuus ja joustavuus

Kokoaikaisen assistentin tai markkinointitiimin palkkaaminen ei ole monille yrittäjille tai pienille yrityksille mahdollista kustannussyistä. Ulkoistaminen tarjoaa kustannustehokkaan vaihtoehdon sillä yritys maksaa vain tarvitsemistaan palveluista. Lisäksi ulkoistaminen antaa joustavuutta. Yritys voi helposti skaalata tarvitsemien palveluiden määrää oman liiketoimintansa tarpeiden mukaan.


2. Asiantuntijuus ja innovatiivisuus

Ulkoistamalla ydinliiketoimintaan kuulumattomat työtehtävät yritys saa käyttöönsä hallinnon ja markkinoinnin ammattilaisen, jolla on syvällistä asiantuntemusta alalta. Lisäksi ammattilaiset ovat usein ajantasalla uusimmista trendeistä ja innovaatioista, joilla voidaan esimerkiksi automatisoida toimiston rutiinitehtäviä.


3. Aikaa keskittyä ydinliiketoimintaan

Ydinliiketoiminta tuottaa yritykselle rahaa, kaikki muu on suoraan pois tästä. Jokainen tietää kuinka paljon aikaa kuluu jo pelkästään perustoimistotöihin, saati jos siihen vielä lisää myynnin ja markkinoinnin. Ulkoistamalla em. tehtävät yritykselle jää aikaa liiketoiminnan kehittämiseen ja kasvattamiseen, joka taas tuo lisää euroja yrityksen kassaan.


4. Nopeus ja skaalautuvuus

Ulkoistamalla hallinnolliset tehtävät ja markkinoinnin saat asiantuntijan käyttöösi nopeallakin aikataululla, ilman pitkiä rekrytointiprosesseja. Tämä mahdollistaa yrityksen nopean reagoinnin esimerkiksi markkinoiden muutoksiin. Palvelut skaalautuvat yrityksen tarpeiden mukaan ilman sitoutumista pitkäaikaisiin sopimuksiin.


5. Asiakaskokemus

Asiakaskokemukseen vaikuttaa tuotteen tai palvelun laadun lisäksi useampi tekijä. Varsinkin kiire aikoina yrityksen resurssit saattavat olla hyvin sidottuina ydinliiketoimintaan, jolloin asiakaspalvelu ja viestintä saattavat jäädä toiselle sijalle. Tämä vaikuttaa suoraan negatiivisesti asiakaskokemukseen sekä yrityksen maineeseen. Ulkoistamalla hallinnollisia tehtäviä, yritys pitää huolen, että uusia sekä nykyisiä asiakkaita palvellaan ammattitaitoisesti ja heidän viesteihin reagoidaan nopeasti. Tyytyväiset asiakkaat ovat uskollisia ja suosittelevat suurella todennäköisyydellä yritystä myös muille, joka edistää orgaanista kasvua.


Yhteenveto

Yhteenvetona voidaan todeta, että hallinnollisten tehtävien ja markkinoinnin ulkoistaminen assistentille säästää aikaa ja resursseja, antaa yrityksen käyttöön laajan ja monipuolisen osaamisen sekä ajantasaiset teknologiat ja työkalut. Ulkoistamisen avulla yritykselle jää aikaa keskittyä ydinliiketoiminnan kehittämiseen ja kasvattamiseen sillä välin kun assistentti varmistaa, että kaikki muu sujuu kuten on sovittu.

Jaa blogiteksti

Facebook
LinkedIn

Haluatko kuulla lisää?

Ikiqu Management Oy tarjoaa yrityksille ja yksinyrittäjille hallinto- ja markkinointipalveluita.

Toiminta-alueena Päijät-Häme ja Uusimaa, etänä koko Suomi.

Charlotta

Yrittäjä, Ikiqu Management Oy